GEMPAR ! ! PADERI MELAYU YANG BARU TIBA DARI SINGAPURA . .

Author : Nur Aisyah Time : 11:10 am Comments : 3 ✿ Labels :





PADERI MELAYU YANG BARU TIBA DARI SINGAPURA BERADA DI SINI SEKARANG - RAZMAN ZAKRI , PLEASE FORWARD THIS MESSAGE TO OTHER MUSLIMS. SEKARANG KRISTIAN SEDANG AKTIF DI SEREMBAN 1900 ORANG PADERI MELAYU YANG BARU TIBA DARI SINGAPURA BERADA DI SINI SEKARANG. MEREKA MENGGUNAKAN SIHIR.

BERHATI - HATI DENGAN AIR MINERAL JENAMA :-
  • 1. AL -BARAMKAH
  • 2. AL-MANSORI 
  • 3. AL-BISTARIA 


P/S : SAMA ADA DIPEROLEHI SECARA PERCUMA. ATAU DIJUAL MURAH
SEMUA AIR-AIR INI TELAH DICAMPUR DENGAN 'HOLY WATER' TOLONG
SEBARKAN MESSAGE INI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM/SAHABAT/
SAHABIAH & DLL. SESUNGGUHNYA KITA TAK TERMAMPU MEMEGANG
SENJATA UNTUK MENEGAKKAN AGAMA ISLAM, AKAN TAPI KITA BOLEH
LAKUKAN DENGAN SHARE ARTIKEL  INIE DENGAN APA CARA SEKALIPUN .


SEMOGA JASA BAIK ANDA DIRAHMATI OLEH ALLAH SWT.



Peristiwa-II yang Menarik dari Isnin - Sabtu !

Author : Nur Aisyah Time : 4:56 pm Comments : 1 ✿ Labels :


Hari Isnin. Dikatakan hari yang paling melemaukan terutamanya bagi rakyat Malaysia dan sering dikaitkan dengan Monday Blues. Namun, sedarkah kita bahawa pada hari Isnin banyak peristiwa-peristiwa menarik berlaku semasa zaman Nabi dahulu?  Begitu juga dengan hari-hari lain.


HARI ISNIN 

Peristiwa-peristiwa yang terjadi pada hari ini ialah…

1. naiknya nabi Idris ke langit..

2. nabi Musa a.s berangkat ke bukit Thursina

3. Rasulullah s.a.w dilahirkan..

4. malaikat Jibril turun kepada rasulullah s.a.w buat kali pertama.

5. Amal perbuatan umat Nabi Muhamad dilapurkan pada hari Isnin.

6. Hari wafatnya Junjungan mulia…nabi Muhamad s.a.w

7. Bukti keesaan Alah diturunkan…”Qul huwallahu ahad”

HARI SELASA

1. wafatnya jurjis

2. Nabi Yahya a.s wafat pada hari ini.

3. Nabi zakaria wafat pada hari ini juga..

4. Tukang sihir Firaun tewas dengan mukjizat Nabi Musa…

5. Asiah iaitu isteri kepada Firaun wafat pada hari ni.

6. habil terbunuh hari selasa..

HARI RABU

1. Allah meneggelamkan Qarun bersama keluarga dan harta kekayaanya ke dalam perut bumi.

2. Allah menghancurkan Firaun beserta semua pengikut2nya (kat laut tuh)..

3. Allah menghancurkan raja Namruz bin Kan’an dengan memasukkan serangga ke dalam telinganya.

4. Allah menghancurkan kaum nabi Saleh a.s

5. Allah menghancurkan kaum nabi Hud a.s dengan hembusan angin yang kuat..

HARI KHAMIS

1. Nabi Ibrahim bertemu dengan Raja mesir.

2. Saudara-saudara Nabi Yusof berjumpa dengan Nabi Yusof setelah mereka membuang dan mengasingkannya.. (masa nih, Yusof jadi raja mesir yang terkenal).

3. Bunyamin iaitu saudara kecil Nabi Yusof datang ke mesir dan berjumpa dengan nabi yusof..

4. Nabi Yaakub datang ke negeri Mesir juga…untuk bertemu anakandanya yang dirindui.

5. Nabi Musa a.s memasuki mesir pada hari khamis untuk mengajak firaun menyembah kepada Allah.

6. Rasululllah s.a.w memasuki kota mekah selepas perjanjian hudaibiyah…

HARI JUMAAT

1. Pernikahan antara Adam dan hawa

2. Pernikahan antara yusof dan zulaikha

3. Pernikahan antara Nabi Musa a.s dan Shafura binti Nabi syuaib a.s

4. Pernikahan antara Rasulullah s.a.w dengan khadijah khuwailid.

5. Pernikahan antara nabi sulaiman a.s dengan Ratu balqis dari negeri Saba’

6. Pernikahan antara Rasulullah s.a.w dengan Siti Aisyah binti Abu Bakar.

7. Pernikahan antara Ali bin Abi Talib r.a dengan fatimah az-zahra

HARI SABTU

Hari ni pernah disebut oleh Rasulullah sebagai hari tipu daya…sebab.

1.Kaum Nabi Nuh membangkang kepada Nabinya.

2. Kaum Nabi Saleh mencabar nabinya dengan menyembelih unta yang diamanahkan kepada mereka.

3. saudara-saudara Nabi yusof mengkhianati nabi Yusof dengan mencampakkannya ke dalam perigi di padang pasir.

4. Raja Firaun mencabar Nabi Musa

5. Orang2 yahudi mengkhianati dan menejar nabi Isa a.s untuk membunuhnya. Lalu, Allah mengangkat Nabi Isa ke langit.

6. Orang2 Quraisy menipu dan mencabar Nabi Muhamad di Darun Nadwah.

7. kaum yahudi melanggar perintah Allah dengan menagkap ikan walaupun hari itu di larang mereka berbuat demikian.

HARI AHAD

1. Allah menjadikan neraka.

2. Allah mencipta bumi yang tujuh lapis

3. Allah mencipta langit yang tujuh lapis

4. Allah menjadikan 7 anggota adam.

5. Allah menjadikan bilangan hari yang tujuh.

6. Allah menjadikan bintang2 yang beredar..

7. Al;lah menjadikan lautan yang tujuh…


So janganlah kita dok pilih kasih harini best, hari tu tak best.
Sebab setiap hari yang Allah jadikan ada peristiwanya tersendiri.
Wallahualam..

Gempak ! Bangkai Ular dalam Lemang !

Author : Nur Aisyah Time : 11:15 pm Comments : 5 ✿ Labels :




Hati-II yaa Awak Semua ;) 


Rakyat Malaysia Pertama Dilantik Felo&Pensyarah U.Oxford

Author : Nur Aisyah Time : 3:25 pm Comments : 7 ✿ Labels :


Siapa kata bersekolah pondok tidak boleh berjaya?

Inilah dia hasil didikan dengan ilmu Allah.... Dr Afifi Al Akiti.
Dr Afifi Al Akiti menjadi pensyarah di Universiti Oxford pada usia 34 tahun. Beliau anak melayu pertama yang menjadi pensyarah di Universiti Oxford.

Latar belakang beliau dari pendidikan asas di Selangor seterusnya ke sekolah pondok di Indonesia, Maghribi dan Syria.

Beliau juga dilantik menjadi imam di Ireland. Meraih ijazah pertama dalam Bidang Falsafah Nasrani.

Beliau juga mampu menguasai 7 bahasa iaitu Bahasa Melayu, Perancis, Latin, Arab, Inggeris, Jerman, Yunani.

Hebat betul! Mengkagumkan, bukan? Alhamdulillah, inilah contoh yang kita mahu..


So, Janganlah Pandang Rendah pada Mereka yang bersekolah pondok/tahfiz
seolah-olah mereka tiada masa depan .. kan Ilmu A-Quran lebih Tinggi
di sisi Allah :D

Mini Giveaway Sempena Bulan Ramadan By IzyanNazirah

Author : Nur Aisyah Time : 9:37 am Comments : 0 ✿ Labels :

KLIK BANNER AND JOIN ^^ 


Syarat-syarat :
  • Mesti ada blog
  • Warganegara Malaysia
  • WAJIB follow blog/twitter sponsor
  • WAJIB klik link ads sponsor
  • Follow blog saya ((tak wajib, bergantung kepada anda))
  • WAJIB like fanpage saya ((tengok di sidebar))
  • Selepas buat entry, komen URL LINK ENTRY anda di ruangan komen. Tempat lain tak dilayan.

Sponsor yang baik hati :

WAJIB FOLLOW SEMUA BLOG SPONSOR ((akan di cek))

Myra Eyra, Nur Hidayah, Nur Nabilah, Han Hanan, Nor Farhanah, Jom Singgah Shoppe, Nasya Farhana, Arni Nazira Ibrahim, Blog Erry, Nur Najwa NazryMie Lyz Neko, Azwar Syuhada, Shawl Gallery

WAJIB KLIK IKLAN ADS SPONSOR & OWNER BLOG ((tunggu sampai habis loading))

LINK 1 LINK 2 LINK 3 LINK 4 LINK 5 LINK 6 LINK 7

WAJIB FOLLOW TWITTER SPONSOR ((kepada sesiapa yang mempunyai twitter sahaja))

FOLLOW @NRNABILAHZ
FOLLOW @NNAJWANAZRY
FOLLOW @_YXYX
FOLLOW @WAWAASHIHARA

WAJIB LIKE FANPAGE SPONSOR DAN OWNER BLOG



WAJIB ADD SPONSOR DI FACEBOOK

Mariam Azhar
Wawa Ashihara


'Giveaway Rekaan Sendiri By Eymasu'

Author : Nur Aisyah Time : 3:02 am Comments : 0 ✿ Labels :

KLIK BANNER AND JOIN NOW ! ^^


Hadiah :

Top referrel

  • 1 set bantal couple rekaan sendiri
  • 10 biji brooch rekaan sendiri


Random

  • keychain nama 2 pemenang -Alyaa
  • Shiseido Black Mask 2 pemenang-Cik Hawa
  • review blog untuk 3 pemenang-Arrien
  • 3 brooch 3 pemenang-Najihah
  • Brooch 2 pemenang -Nur Izzatie
  • Edit blog  2 pemenang-Nur Izzatie
  • kad raya seorang-Nur Izzatie
  • 3 header 3 pemenang-Nasya
  • 2 edit blog 2 pemenang-Nasya
  • 2 brooch 2 pemenang-Syeeda
  • 15 bloglist 15 pemenang-Areena
  • 3 org pemenang buku nota kecik -areena
  • *penambahan hadiah
  • fridge magnet-Cik Hawa


DUE DATE :  31 OGOS 13


Giveaway Meriahkan Syawal by Mohd Zuhri

Author : Nur Aisyah Time : 2:03 am Comments : 0 ✿ Labels :

KLIK BANNER AND JOIN NOW ! ^^


Hadiah hadiahnya ialah :

  • 1x Shawl by Syaza Nur 
  • Topup rm5x2 by Nurul Amieza Suhaini
  • 1xTudung bawal tribal dan 1xnovel keluaran alaf 21 by Lavender Lilac
  • 1xBuku Motivasi by Nor Farhanah
  • Topup rm5x2 by Nur Honney Robbi
  • Tudung plainx2 by Nurul Imaniah binti Salleh
  • Topup  rm5x3 by Siti Hajar Karim
  • Topup rm5x1 by Mojat Cerewet
  • Topup rm10x1 by Pentadbir Sweetmuslimahgallery
  • 1xKeychain  1xFridge magnet vietnam by Abdul Muiez Ruslee 

Hadiah GA ni semua berdasarkan random !!
Due:  6/8/2013

"Segment Saya Nak Duit Raya!"

Author : Nur Aisyah Time : 1:57 am Comments : 0 ✿ Labels :

KLIK BANNER AND JOIN NOW ! ^^


Senarai hadiah:

  • Duit Raya / Topup RM10 x 3
  • Kain batik dari Indonesia x 1
  • Tudung bawal dari Indonesia x 1
  • Pashmina x 2
  • Topup RM5 x 6
  • Topup RM5 (rangkaian Maxis/Celcom) x 1

MasyaAllah ! Sejuk perut ibu yang mengandungkan kanak-II ini !.

Author : Nur Aisyah Time : 6:06 pm Comments : 2 ✿ Labels :



Untungnyaa Ibu Bapa yang mempunyai anak sepertii ini .. Dan
Untung jugaa Anak yang mempunyai Ibu bapa sepertii Kanak-II ini
Kerana , Dari kecil  sudah Di didik degan Al-Quran . :')




Renungan sejenak !

Author : Nur Aisyah Time : 5:57 pm Comments : 3 ✿ Labels :

Renungan sejenak:

"Kebanyakan wanita akan meletakkan tangannya di mulutnya bila dia menangis
dan lelaki pula akan meletakkan tangannya di matanya bila dia menangis.
Seolah-olah mereka mengetahui dari mana banyak terhasilnya dosa..."

[Dr. Khalid Abd. Aziz Muhammad Al-Jubair]

Wanita paling dosa dengan mulut/lisannya....
Lelaki pulak paling banyak dosa dengan matanya...

{Menangislah kerana takut akan Kemurkaan Allah}


Rasulullah sallallahu alaihi wa sallam Bersabda :

حُرِّمَتِ النَّارُ عَلَى عَيْنٍ
دَمَعَتْ أَوْ بَكَتْ مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ،
وَحُرِّمَتِ النَّارُ عَلَى عَيْنٍ سَهِرَتْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ»

Neraka diharamkan untuk memakan/melahap mata yang berlinang air mata atau
menangis kerana takut kepada Allah. Sebagaimana neraka juga diharamkan untuk
melahap mata yang berjaga-jaga di jalan Allah ( medan perang)

[Ahmad, At Tirmizi dan lainnya]

Dialah Benda Pertama yang aku lihat bila bukak Chrome

Author : Nur Aisyah Time : 5:45 pm Comments : 2 ✿ Labels :

{ Delta Searh }

-.-'
*terliur tenguk air kau ,, Aku puasa tahuu taak !*





Renungan : Kisah Wanita Mengumpat Yang Sukar DiKafankan !

Author : Nur Aisyah Time : 5:09 pm Comments : 0 ✿ Labels :
Menjalani kehidupan dengan gemar mengumpat orang adalah satu perbuatan yang amat ditegah dalam Islam. Mengumpat adalah satu sifat yang suka memburuk-burukkan individu tertentu di hadapan orang lain.



Gambar Hiasan

Setiap manusia yang hidup pasti akan merasai mati. Itu adalah janji Allah SWT kepada hambaNya. Namun bagaimana cara kita mati, tempat kita mati, keadaan kita mati hanya Allah sahaja yang mengetahuinya. Kita sebagai hamba Allah hanya perlu sentiasa berdoa agar mati dalam khusnul khatimah. Di bawah ini terdapat satu kisah yang mana diceritakan kisah seorang wanita yang gemar mengumpat, akhirnya sukar untuk dikafankan.


Sebagai bilal pengurusan jenazah, banyak pengalaman yang telah saya  tempuhi. Ada di antaranya yang cukup menyedihkan. Tidak kurang juga yang  benar-benar memberi keinsafan. Salah satu daripada pengalaman-pengalam an  itu membabitkan masalah kain kapan tidak muat pada hal mayat yang hendak  di kapankan bersaiz kecil. Ini bertentangan dengan satu lagi mayat yang  saya uruskan, di mana kain kapannya mencukupi walapun orangnya berbadan tinggi Dan gemuk. Sepanjang pengelaman saya dalam pengurusan jenazah sejak  lebih 30 tahun lalu, saya mengunakan kain kapan sebanyak 24 ela untuk  mengapankan mayat. Jumlah itu selalunya mencukupi tidak kira sama ada  mayat bersaiz besar atau kecil, gemuk atau kurus.

Tetapi sewaktu menguruskan satu jenazah di negeri Selangor beberapa tahun  lalu, kain kapan sebanyak 24 ela yang saya sediakan itu tidak mencukupi  pada hal mayatnya kecil sahaja. Mayat itu berkeadaan biasa, berbadan kurus  dengan ketinggian lebih kurang lima kaki. Saya diberitahu arwah meninggal   dunia kerana sakit jantung. Orangnya sudah tua,  umurnya sekitar 60-an.

Seperti biasa sebelum memandikan mayat, saya memotong dahulu kain kapannya sebanyak tiga keping. Panjangnya mengikut ketinggian arwah kemudian di tambah satu hasta di hujung kepala Dan satu hasta di hujung kaki. Selepas semuanya siap disusun, saya mula memandikan arwah dengan bantuan adik saya, Rafeah.

Tiada keanehan ketara berlaku semasa arwah di mandikan, cuma mukanya agak kuning Dan najisnya, Maha Suci Allah amat banyak. Makin dikorek makin banyak yang keluar.

"He, Ada lagi najis", kata adik saya Rafeah kehairanan. Selalunya tidak sampai setengah jam, najis sudah habis keluar tetapi yang ini, lebih 45 minit baru habis. Setelah lebih dua jam berlalu, baru selesai tugas kami memandikan mayat itu. Selalunya satu setengah jam sudah mencukupi.Bila semuanya sudah bersih, arwah dipindahkan untuk dikapan. Sebaik sahaja arwah diletakkan ke atas kain kapan, saya terperanjat besar bila mendapati kain putih yang saya sediakan tadi tidak muat. Entah macam mana kain kapan di hujung kepala Dan di hujung kakinya cuma tinggal satu jari sahaja.

"He, kenapa tak cukup. Takkan salah potong", saya berkata pada adik saya. Wajahnya turut berkerut kehairanan bila mendapati kain kapan yang kami sediakan itu tidak muat. Kami berdua sama-sama bingung Dan bertanya-tanya di mana silapnya.

Nak katakan saya tersalah ukur semasa memotong tadi, mustahil. Rafeah sendiri menyaksikan Dan membantu saya memotong kain itu. Sudah bertahun-tahun kami berdua melakukan perkerjaan ini, tidak mungkin kami tersalah potong. Nak katakan pembekal kain bersalah ukur, juga tidak mungkin. Sebelum memotong, kami mengukur terlebih dahulu kain kapan itu dan mendapatinya cukup 24 ela.

Setiap kali berlaku kematian, orang yang sama itulah yang membekalkan kain kapan kepada saya. Tidak mungkin dia tersalah ukur. Saya mula berkecimpung dalam pengurusan jenazah sejak berusia 17 tahun lagi.. Waktu itu saya mengikut nenek saya menguruskan jenazah di kawasan Klang sebelum di lantik sebagai bilal pengurusan jenazah wanita oleh Jabatan Agama Islam Selangor pada tahun 1973.

Sepanjang tempoh pembabitan saya dalam bidang itu, inilah kali pertama saya berdepan dengan masalah kain kapan tidak muat. Mungkin inilah yang dikatakan habuan Dan bahagian masing-masing. Entah apa amalan arwah semasa hayatnya hanya Tuhan sahaja yang mengetahui. Semoga Tuhan mengampunkan segala dosanya Dan mencucuri rahmat di atas rohnya.

Untuk menambah kain putih yang lain, dah tak Ada . Kain yang saya bawa itu semuanya sudah di pakai, tiada lagi saki-bakinya. Mahu tak mahu mayat arwah dikapankan juga menggunakan apa yang Ada . Maha Suci Allah, saya sekali lagi teperanjat besar bila mendapati kain kapan itu tidak mencukupi untuk membungkus mayat arwah. Bahagian tengahnya ternganga seperti membungkus nasi lemak. Selalunya kain kapan yang saya sediakan boleh menutup hingga ke bahagian tepi. Puas saya tarik untuk Cuba menutup bahagian yang ternganga tetapi gagal. Untuk mengatasi masalah itu, saya terpaksa menggunakan kapas untuk menutup bahagian yang ternganga sebelum mengikatnya kemas-kemas.

Sebaik sahaja selesai kerja-kerja mengapan, arwah disembahyangkan kemudian dibawa ke tanah perkuburan. Dan dengan itu selesailah kewajiban saya. Namun cerita-cerita daripada salah seorang yang membantu kerja-kerja pengebumian jenazah membuatkan diri saya menjadi bertambah bingung.

Menurutnya, semasa jenazah hendak dikebumikan, satu keanehan berlaku yang benar-benar memberi keinsafan kepada sesiapa sahaja yang hadir.Ketika jenazah diturunkan, liang lahad yang disediakan didapati tidak cukup panjang hingga menyebabkan bahagian kaki jenazah membengkok. Akibatnya, jenazah terpaksa ditarik naik Dan liang lahad digali semula. Bila kubur siap di gali, jenazah diturunkan untuk kali kedua. Allah Maha Besar, liang lahad masih sempit walaupun telah digali melebihi enam kaki. Setiap yang hadir bertambah hairan. Apakah amalannya hingga diseksa begitu rupa?

Jenazah dinaikkan semula Dan liang lahad ditebuk lagi untuk kali ketiga. Bila selesai kerja-kerja menggali, jenazah diturunkan. Alhamdulillah, cubaan kali ketiga berjaya Dan jenazah akhirnya selamat dikebumikan. Masing-masing menghembus nafas lega.

Apa yang berlaku pada jenazah itu memanglah menyedihkan. Saya sendiri tertanya-tanya bagaimana kain kapan yang saya bawa itu tidak muat dengannya. Untuk memastikan kedudukan sebenarnya, saya pergi ke kedai yang membekalkan kain kapan kepada saya untuk bertanya berapa banyak kain putih yang dibekalkan kepada saya. Jika betul 24 ela,kenapa kain itu tidak cukup sedangkan mayat yang dikapankan bersaiz kecil.

Jawapan yang diberikan oleh pekedai itu menyedarkan saya tentang kebesaran Allah. Menurutnya, kain putih yang dibekalkan kepada saya sama seperti kebiasaannya, ia itu 24 ela. Jika kain itu tidak mencukupi itu  bukanlah salah sesiapa sebaliknya merupakan ketentuan Allah. Maha Suci Allah Allah, memang benar apa yang dinyatakan oleh pekedai itu. Apa yang berlaku ke atas jenazah itu merupakan balasan daripada Allah. Mungkin ada di antara amalan-amalannya yang bertentangan dengan ajaran Tuhan. Entah apa yang dilakukan oleh allahyarham semasa hayatnya, wallahualam, hanya Tuhan sahaja yang mengetahuinnya.

Tetapi daripada cerita-cerita yang saya dengar, arwah dikatakan menpunyai tabiat buruk – suka mengumpat dan mengatakan orang. Tidak cukup dengan itu, arwah juga dikatakan suka mengambil tahu urusan orang serta gemar membawa mulut dari rumah ke rumah. Bukanlah niat saya untuk membongkarkan keburukan arwah tetapi sekadar memberi nasihat. Semoga apa yang berlaku menjadi pengajaran dan memberi pedoman dan iktibar mereka yang masih hidup. Hindarkan perkara-perkara keji demi kesejahteraan kita sendiri. Pengalaman yang cukup menginsafkan itu jauh berbeza dengan apa yang saya lalui semasa menguruskan satu lagi jenazah kira-kira sebulan kemudian.

Orangnya saya kenal, berbadan gemuk dan berusia sekitar 50-an.. Punca kematiannya ialah darah tinggi. Sewaktu menatap jenazahnya untuk kali petama, saya mendapati mukanya tenang dan jernih. Walaupun bertubuh besar, tetapi Maha Suci Allah, badannya lembut dan ringan. Saya dan adik saya Rafeah tidak mengalami sebarang masalah untuk mengalih-alihkan badannya. Najisnya tak ada langsung. Puas kami menekan dan mengorek, tetapi tiada sebarang kesan najis.

"Bersih betul mayat ini", saya berbisik kepada Rafeah. Tiada langsung kesan kotoran pada tubuhnya, seolah-olah dirinya telah dibersihkan sebelum menghembus nafas terakhir. Seronok betul kami menguruskannya. Mayat itu selesai dimandikan dalam tempoh tidak sampai sejam. Sewaktu hendak mengapan jenazah, kami berdua pada mulanya di selubungi kebimbangan takut-takut peristiwa kain kapan tidak muat berulang lagi. Maklumlah, sedangkan jenazah kecil pun tak muat inikan pula jenezah yang besar. Tetapi syukur alhamdulillah, kain kapan yang kami bawa sebanyak 24 ela itu cukup untuk menutupi seluruh bahagian. Selesai kerja-kerja mengapan jenazah disembayangkan.

Kerana terlalu ramai yang hadir, jenazah disembahyangkan dua kali. Kali pertama di rumah dan kali kedua di masjid. Jenazah akhirnya dibawa ketanah perkuburan dan selamat dikebumikan. Perjalanan lancar tanpa sebarang halangan. Saya sendiri berasa seronok menguruskannya. Sesungguhnya Allah Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui.

Arwah memang dikenali di kalangan penduduk-penduduk kampungnya sebagai seorang yang kuat beribadat. Sifatnya yang suka bersedekah dan menolong orang ternyata mendapat balasan yang setimpal. Keadaannya jauh berbeza dengan jenazah kurus yang tidak muat kain kapannya. Bukan menghina atau mencaci tetapi itulah hakikatnya.

Perbezaan itu jelas menunjukkan betapa pentingnya kita hidup berlandaskan agama. Buatlah apa yang disuruh dan tegah apa yang di larang, insya-Allah selamat didunia dan akhirat.
P/S:Baik lelaki mahupun perempuan, cerita ini boleh dijadikan sebagai satu iktibar buat diri kita sendiri. Tidak ada orang yang mahu ketika akhir hayatnya, dimatikan dalam keadaan yang keaiban. Jadi marilah sama-sama kita bermuhasabah diri kita sendiri, bagaimanakah amalan yang telah kita lakukan sepanjang hidup kita. Semoga diri kita sentiasa terpelihara oleh Nya.


Masha Allah ! Jutawan Ini Sanggup Bayarkan Saman Niqab.

Author : Nur Aisyah Time : 10:55 pm Comments : 2 ✿ Labels :
jutawan



Masha Allah! Jutawan Ini Sanggup Bayarkan Saman Niqab | Mungkin ada di antara kita di sini tidak mengetahui tentang larangan pemakaian niqab di beberapa buah negara barat. Pemakaian niqab di sana amat ditegah sama sekali dan hal ini jelas bahawa pemakaian niqab boleh dikenakan saman kepada individu-individu yang tampil imej sedemikian. Saman di sana bukan murah. Namun di sebalik isu ini, terdapat seorang jutawan tampil menyediakan dana untuk menanggung segala kos saman kepada wanita yang disaman kerana memakai niqab. Masha Allah, sungguh mulia jutawan ini.
                      


Di atas adalah gambar seorang lelaki bernama Rachid Nekkaz, usahawan kacukan Perancis-Algeria 
yang tinggal di Perancis ,Beliau mendengar tentang pengharaman pemakaian Niqab di Perancis. Kemudian beliau beritahu yang,beliau akan bayar semua SAMAN yang dikenakan kerana memakai niqab – bukan di Perancis sahaja, tetapi di mana-mana negara yang mengharamkan pemakaian tersebut.
Beliau mulakan dengan dana 1 Juta Euro (RM4.02 Juta). 

Kemudian beliau berkata :
“Saudariku, pergilah ke mana sahaja yang kamu nak, dan saya akan bayar semua
SAMAN yang dikenakan ke atas kamu itu”


Semoga Allah memberkati beliau.

Sebab itulah semua USAHAWAN MUSLIM perlu KAYA JIDDAN ! (Kaya Sangat-sangat). Supaya, apabila ISLAM memerlukan kita, kita akan bersedia !!!
Allahu Akbar !!!

Semoga Allah Memurahkan Rezki dan Semoga Allah Membalas Jasanyaa :')


Hamba Allah ini Pergi Menghadap Ilahi Ketika Sujud !

Author : Nur Aisyah Time : 10:54 pm Comments : 2 ✿ Labels :


Pengakhiran yang sangat dicemburui oleh insan beriman..
Akhir yang beginilah yang kita dambakan...

Indahnya pengakhiran hidup Allahyarham Roslan Ishak, mati ketika sujud tengah hari tadi. Roh yang ditunggu-tunggu oleh Malaikat Rahmat sekalian langit dan bumi.

Beliau ialah bilal di Surau Mujahiddin di Bandar Baru Bangi. Meninggal ketika beliau sedang bersujud.


Allahyarham R.I adalah bilal (muazzin) yang istiqamah dengan amanah yang diberikannya sebagai bilal. Beliau meninggal dunia ketika bersujud di dalam solat zuhur secara berjamaah pada 10 hari terakhir di penghujung bulan Ramadan, tengahari tadi.

Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un (انّا للہ و انّا الیہ راجعون)

Ternyata bahawa pengakhiran kehidupan beliau adalah sesuatu yang sangat cemerlang dan dicemburui oleh insan yang beriman

Masya Allah .. Untungnyaa Diaa :')

De Juin à Octobre Giveaway !

Author : Nur Aisyah Time : 9:53 pm Comments : 0 ✿ Labels :


KLIK BANNER AND JOIN NOW ! ^^


PRIZES WORTH MYR368.50 !

  • Topup RM5 x 20 winner by Cik i l y
  • Mug x 1 winner by Nad
  • Notebook x 1 winner by Nad
  • Notebook x 2 winner by Tudung 4u 
  • Header x 4 winner by Qiela Azman
  • Banner x 2 winner by Syaa Lalaa
  • Header x 3 winner by Syaa Lalaa
  • Cursor x 2 winner by Iffah
  • Button Fly Up x 2 winner by Iffah
  • Topup RM5 x 3 winner by Sho Reen
  • Hair Clips x 3 winner by Minie
  • Fridge Magnet x 1 winner by Adam Faiz
  • Crystal Brooch x 1 winner by Adam Faiz
  • Felt keychain x 1 winner by Aina Marsya
  • Blog template x 1 winner by Aina Marsya
  • Feltcraft Tutorial Book x 1 winner by Nick Nur Ainie Zulaikha
  • RM5 Voucher x 3 winner by ShawlsToLove
  • Topup RM10 x 1 winner by Handmade by Zliah
  • Key with random accesories Necklace x 1 winner by Aina Hanani
  • Mustache with Hat & Specs Necklace x 1 winner by Aina Hanani
  • Hearts and Floral Charm Necklace (Clo.my) x 1 winner by Aina Hanani
  • Clipping Mask Header x 1 winner by Aina Hanani
  • Hinode Mug x 2 winner by Aina Hanani
  • Burberry Inspired Shawl x 1 winner by Me UPDATED!
  • Hadiah Misteri x 1 winner by  Aina Marsya UPDATED!
  • Topup RM5 x 1 winner by  Aina Marsya UPDATED!

PRIZES BELOW WORTH MYR165!

  • A Moustache Watch by TE'TWOLABEL x 1 winner
  • A necklace/ring by TE'TWOLABEL x 1 winner
  • Original Tiffany Alvord Wrist band worth  $2 USD x 1 winner

GRAND PRIZE
  • Famous Amos Cookies in Gift Tin x 1 winner

TOP REFERRAL
  • Domain [dot] my / [dot] com worth RM30 (Free 1 year) x 1 winner

"Ramadhan Giveaway by Lee's Family"

Author : Nur Aisyah Time : 3:18 pm Comments : 0 ✿ Labels :

KLIK BANNER AND JOIN NOW ^^


HAADIAH-HADIAH YAN BEST-II DI SEDIAKAN :
Barangan blog :

Tapak banner x 3 (Sabrina SA)
Header x 2 (Alyaa Najlaa)
Banner x 1 (Alyaa Najlaa)
Header x 2 (Arni)
Header x 2 (Ira Syiqin)


Topup :

Topup RM5 (Celcom / Maxis) x 2 (Haida Husmey)
Topup RM5 x 3 (ZL)
Topup RM5 x 2 (abgDude)
Topup RM10 x 2 (Atika)
Topup RM5 x 2 (Ifah Dafila)
Topup RM5 x 2 (NorFarhanah)
Topup RM5 x 1 (Mojat)
Topup RM5 x 2 (Ain Sahara)
Topup RM5 x 3 (TyhaLee)


Barangan pos :

Ovaltine Trial Sachet (2pcs seorang) x 2 (Qeela Aini)
Long Sleeve Shirt + Crafy Keychain x 1 (Bulan Leo)
Pin Reben x 2 (Hathirah Hassim)
Aqura Bath Soap (RM10/each) x 2 (Tiey)
Shiseido Black Mask x 2 (AL)
Shiseido Black Mask x 3 (Epah Shoppe)

Tag :http://simplesyara.blogspot.com/
http://ordinaryalyaa.blogspot.com/